Planowany przebieg zajęć.
1. Czynności organizacyjne i sprawdzenie listy obecności.
2. Podanie tematu i głównego celu zajęć.
3. Przypomnienie wymagań edukacyjnych i egzaminacyjnych oraz wymaganych postaw na zajęciach edukacyjnych.
4. Podanie ogólnych zasad pracy zespołowej na bieżących zajęciach, rozdanie potrzebnych materiałów – wstępna instrukcja na temat przeznaczenia poszczególnych materiałów.
5. Podział na grupy i wybranie liderów.
6. Losowanie zadań dla poszczególnych grup.
7. Praca w grupach.
8. Prezentacje poszczególnych grup.
9. Samoocena i ocena zespołów przez pozostałe grupy , nauczyciela prowadzącego.
10. Dyskusja na temat zagadnień, które sprawiły największą trudność.
11. Zalecenia dla uczniów dotyczące przygotowania się do pracy klasowej.
Przebieg pracy w grupach – narzędzia pomiaru. Uczniowie pracują:
- zgodnie z otrzymaną instrukcją
- aktywnie i zgodnie między sobą
- zbierają potrzebne informacje
- porządkują zebrane informacje
- przedstawiają uporządkowane informacje i wykorzystują je do rozwiązania otrzymanego zadania
- posługują się poprawną polszczyzną i fachowym słownictwem z zakresu chemii
Kryteria oceny pracy zespołów:
1) poprawność merytoryczna prezentacji tj.: zgodność z instrukcją, brak błędów merytorycznych
2) równomierność zaangażowania członków zespołu w pracę i prezentację
3) logiczny i przejrzysty układ prezentacji i prezentowanych rozwiązań
4) sprawny przebieg prezentacji
5) umiejętne posługiwanie się poprawną polszczyzną i fachowym słownictwem